יום רביעי, 16 במרץ 2011

בלוג כסוגה

מורים יקרים.

בעקבות הפעילות "הבלוג כסוגה"  שלחו לבללוג זה את תשובותיכם. 
בתשובתכם תתייחסו לנקודות הבאות:

  •     מהו היתרון החינוכי בניהול הבלוג על פני ההוראה המסורתית.
  • מדוע לדעתכם שימוש בבלוגים נעשה כה נפוץ בכל העולם ובמערכת החינוך במיוחד?
  •  אילו תהליכים פדגוגיים טכנולוגיה זו מאפשרת?
בברכה
יוליה

10 תגובות:

  1. הבלוג מאפשר יחס אישי של המורה למשימה.
    מחייב את התלמיד לכתוב בשיקול דעת.
    הבלוג שובר את הטבו "שיעורי בית" או "עבודת הגשה".
    הבלוג מאפשר התחרות עם הרבה בוחנים בו זמנית, ומאפשר תגובות.
    הבלוג מאפשר שימוש בסרטונים ובתמונות באופן נוח ונגיש.

    השבמחק
  2. היתרון החינוכי בניהול בלוגים על פני הוראה רגילה היא :
    1. עבודה בקצב אישי
    2. פיתוח הסקרנות
    3. חשיבה אישית
    4. עצמאות התלמיד
    5. חשיפה לעוד מידע נרחב
    6. הספק גבוה (אם התלמיד סקרן אולי ימשיך בבית)

    השימוש בבלוגים נפוץ כי ניתן לבצע מכל מקום ובכל שעה , חיסכון בניירת , אופציה למקסום הגירויים גם למשתעממים ולמהירי ביצוע , חיסכון בזמן הפעלת התלמיד בכושר החשיבה שלו והצרכים שלו

    התהליכים הפדגוגיים שניתן לקבל הם :
    השתתפות מקסימלית של התלמידים (כולם מגיבים )
    את כולם "שומעים" ( קוראים את התגובות של כל אחד ואחת)

    השבמחק
  3. . לדעתי, היתרון החינוכי בניהול הבלוג על פני ההוראה המסורתית הוא בכך שיש כאן שימוש בטכנולוגיות אשר עשויות ליצור עניין אצל התלמידים ולהגביר את המוטיבציה שלהם ללמידה. בנוסף, אם ניקח את תלמידי החינוך המיוחד, פעמים רבות תלמידים מתקשים לכתוב וההקלדה במחשב עשוייה לסייע להם בהתמודדות עם קושי זה.

    כתיבה בבלוג מטבעה היא כתיבה משתפת ויש כאן למידת עמיתים. כל אדם אשר מגיב בבלוג מפעיל חשיבה וכן מתבקש להבין היטב את השאלה לפני שהוא מגיב עליה ואף להפיק תובנות אשיות ואין כאן את התופעה של העתק הדבק.

    הבלוג מסייע בפיתוח חשיבה ביקורתית והבעת דעה אישית, מה שלדעתי חסר במערכת החינוך.

    2. לדעתי, השימוש בבלוגים נעשה נפוץ בכל העולם בשל הפשטות של הכלי והשימוש היומיומי ברשת האינטרנט. בנוסף, בשנים האחרונות יש מודעות גבוהה לשמירה על איכות הסביבה. השימוש בבלוג מסייע בשמירה על איכות הסביבה, אין כאן שימוש בדפים וכו'. כמו כן, השימוש בבלוג חוסך זמן רב ומשאבים. כל אדם יכול לבחור מתי נוח לו לכתוב ולהשתתף בדיון.

    3. טכנולוגיה זו מאפשרת למורה ניהול שיעור באופן שונה מההוראה המסורתית, יש כאן שיתוף של ההורים, כל התלמידים נדרשים להשתתף בניגוד למה שקורה בכיתה, יש כאן הוראת עמיתים, שיפור יכול הדיון, שיפור הכתיב ויכולת הקריאה.

    בברכה,

    אורלי

    השבמחק
  4. ההוראה בעלת פתיחות

    השבמחק
  5. תהליכים פדגוגיים:
    1. עבודה עם אחריות גבוהה כיוון שהעיניים הצופות בעבודה הן רבות - העצמה.
    2. עבודה עם שיתוף של עמיתים באופנים שונים - לדוגמא: משחק תפקיד מול מפיק באופן וירטואלי.
    3. תלמידים שלא אוהבים לכתוב או בעלי מגבלה בכתיבה מרובה מוצאים מענה ומקלידים את דבריוהם.

    השבמחק
  6. לדוד,

    אנא פרט למה כוונתך בעבודה בקצב אישי?

    אורלי

    השבמחק
  7. ההוראה גורמת להבנת האחר תוך כדי דיאלוג יחדיו

    השבמחק
  8. כל תלמיד בקצבשלו

    השבמחק
  9. אוריאל אלקבץ16 במרץ 2011 בשעה 7:05

    כותב אוריאל אלקבץ

    הבלוג מאפשר למידה עצמית נושא מאד חשוב לדעתי מאחר ובבתקופת זמן זו חשוב מאד שהתלמיד ירכוש מיומנות למידה עצמית תוך חיפוש מקורות מידע באמצעות בלוגים רלוונטים לסוג המידע .

    הבלוג מאפשר קצב למידה אישי במיקום נוח ללמידה

    השבמחק
  10. בלוג קודם כל חשוב בשביל למידה מרחוק, כאשר מגע בין מורה לתלמיד לאאפשרית

    השבמחק